• HOME
  • DIENSTEN
  • ACHTERGROND
  • PROJECTEN
  • CONTACT
CoResultingCoResulting
CoResultingCoResulting
  • < Terug
  • ACHTERGROND
  • DIENSTEN
  • PROJECTEN

…Maar waarom moet ik dat allemaal doen?

…Maar waarom moet ik dat allemaal doen?

…Maar waarom moet ik dat allemaal doen?

Eh.

In de afgelopen week zette iemand mij aan het denken over hoe ik hem hielp bij het maken van een beslissen. Ik hielp hem bij het maken van een keuze voor een opleiding die bepalend is voor zijn toekomst. Daarbij heb ik alternatieve opleidingen aangedragen, hem geholpen om te identificeren wat voor hem belangrijk is en hoe hij die opleidingen kan beoordelen. We hebben websites bekeken, brochures gelezen, gediscussieerd. Eén opleiding stond al een tijdje bij hem op nummer één, een andere was definitief afgevallen. We waren goed bezig, dacht ik, voor het maken van zo’n belangrijke beslissing.

Tot vorige week, toen hij verzuchte: “…maar waarom moet ik dit allemaal doen? Die ene vind ik gewoon goed genoeg”. Ik had geen goed antwoord. ’s Avonds bedacht ik dat ik onvoldoende hem aan het helpen was om een beslissing te nemen en vooral mijn manieren van beslissen aan hem opdrong.

Hoe gaat het bij u?

Hoe vaak helpt u uw personeelsleden met het maken van beslissingen over een verandering in hun werk? Bent u dan vooral aan het ‘zenden’, zoals ik deed, of heeft u een goede balans tussen ‘zenden en ontvangen’? De valkuil is groot om alleen te zenden, nietwaar? Maar daarmee overtuig je zelden de ander. Denk maar aan een verkoper die alleen maar verteld hoe goed het product wel niet is.

De persoon in mijn voorbeeld is mijn zoontje van tien en het ging over de keuze van middelbare school. Maar ik maak vast niet alleen thuis deze vergissing. Ik wens u veel ‘ontvangen’!

Dit delen:

  • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
  • Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print

Gerelateerd

0
Share

You also might be interested in

Orderingen, overlopende activa, marge in procent van de 
netto-omzet

Orderingen, overlopende activa, marge in procent van de 
netto-omzet

jan 31, 2017

Ik heb een accountant die ieder jaar mijn administratie voor[...]

Zandloper

Zandloper

mei 22, 2016

Heeft u enig idee hoe lang u ’s ochtends onder[...]

01010011 01101101 01100001 01110010 01110100 00100000 01001001 01101110 01100100 01110101 01110011 01110100 01110010 01111001 (Smart Industry)

01010011 01101101 01100001 01110010 01110100 00100000 01001001 01101110 01100100 01110101 01110011 01110100 01110010 01111001 (Smart Industry)

apr 1, 2016

Weet u hoeveel procent u uw linker- en uw rechterbeen[...]

Privacy & cookies: deze site gebruikt cookies. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik hiervan.

Wil je meer weten, ook over hoe je cookies kunt beheren, kijk dan hier: Cookiebeleid

matthijs@coresulting.nl

+31 613 327 692

© 2025 · CoResulting